Sabar lagi

Fren,

Nasib saya satu macam saja, di mana saya masih lagi kena bersabar, bersabar untuk menghadapi "peperangan hidup berkeluarga"yeh yeh yeh apa tu? tak tau le!

Merepek, merungut dan mengeluh tak tentu pasal buat apa? Baik simpan tenaga dan jangan membuang masa dalam melayani perangai "buruk" manusia itu yang tak tentu pasal, jadi adalah bodoh jika saya mengikuti rentak sipolan tu, kan?

Hidup ni mancabar dan tak menentu akan masa - masa hadapan, tak tau apa yang akan berlaku namun apa yang boleh kita buat ialah usaha bersungguh- sungguh secara ikhlas - tak peduli akan hasilannya di mana saya percaya- budi baik akan dibalas baik dan yang buruk bukan tak dibalas tetapi masa yang lain gut? atau belum tiba masanya dihukumi olehNya ok betul ke?

Yang penting, sekarang dengan gelaran Dr (PhD) maka rasional untuk menjalani tugasan resmi secara ikhlas serta lebih meningkatkan produktiviti kerja dan seterusnya penjagaan anak- anak secara tak pecah berbelah kasih sayang sekali pun ok.

Apa yang kan berlaku nanti atau halnya kelak cuma bersedia saja ok fren. Paham apa yang saya cakap ni yeh?




Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang