Hati Dah Mati

Fren,

Hati sudah mati, paham apa ini ke? Ini membawa maksud kehilangan ingatan tentang gelagat, sikap serta jasad seseorang itu daripada ingatan seseorang lagi maka boleh dikatakan sipolan tu tidak berhati, tidak berjantung tetapi masih mempunyai jasad saja, namun sipolan tak termasuk akal pada orang lain termasuk orang yang terdekat pun.

Sipolan tu hilang segala- gala seperti maruah, budi, bahasa serta diri sendiri dan tenggelamlah seseorang tu di atas dunia nyata ni dan sipolan cuma memainkan sandiwara sendiri- sendiri dalam bayangan awang- awang dan tak sekalipun terpijak tanah kehidupan nyata buat hidup ini, sedih sungguh pada sipolan tu walaupun sipolan tu patutnya berakal dan berpikiran serta berpelajaran tinggi (peringkat universiti).

Apa akan jadi? Apa akan kesudahannya? Hanya Tuhan saja akan tahu atau Ianya menentukan kalu mengikut kepercayaan agama walaupun sesiapa pun kecuali mereka yang tak berpegang teguh seperti sipolan tu. Walaubagaimanapun, kenyataan situasi ialah sipolan masih enjoy serta rasa betul sungguh apa yang sipolan tu tengah buat sehingga saat ni lagi - lagi sipolan tak dapat menerima atau mendengar nasihat oleh siapa-siapa pun termasuk ibu sipolan yang amat menyayangi sipolan tu.

Apa yang akan berlaku, terima saja kenyataan nanti dan doa sipolan itu betul betul menjumpai apa yang dihasratinya sejak muda lagi ok. Yeh yeh yeh


Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang