Kerja dan belajar

Fren,

Kerja harus berkomitmen kepada pihak ke dua atau pihak ke tiga yang mentah-mentah nama mereka ialah iaitu immediate bos or ....
Pelajar pulak cuma bertanggungjawab khususnya pada diri sendiri atau ... yang immediate ialah pada diri kan baharulah pihak ...?
Bezanya sikap bos yang disebut-sebut itu adalah penting supaya keujudan suasana kerja yang positif serta "peaceful life" dalam masa perjuangan kerjaya atau kerja semasa dan ini akan meningkat prodcutivities kan? sekiranya bos asyik main mood dan yang tak menentu, apa akan terjadi? Susah bekerja kan? dan tolong diingati kalu dikatakan sebagai bos maka wajiblah menanggung tanggungjawab yang lebih mencabar, lebih besar bukan? Habis, ingat senang nak jagi bos ke?
Pelajar, bezanya sikap pulak sebagai pelajar haruslah belajar seberapa banyak dan mampu yang boleh ketika belajar kan? Ini kan peranan dan tanggungjawab wajib sebagai pelajar? Kalu nak senang-senang dapat segulung sijil baik jangan berdosa berselindung dalam nama sebagai seorang pelajar?

Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang