Terkandas tanpa maklumat kenapa?

 Fren,

Terkandas... terkandas dan terkandas... sebenarnya bukannya masalah besar atau bukannya tidak boleh terkandas ok.

Dalam kehidupan saya ini yang selama 56 tahun lamanya maka kalau nak kata terkandas... berpuluh kali le serta tidak hairan langsung... akur sahaja nasib diri ini...sebab kan manusia yang kerdil... namun apa yang "pelik"serta sakit hati ialah sebabnya terkandas pun tidak diketahui iaitu macam "mati katak".

Adakah "Mati Katak" ini telah menjadi budaya kita? Kalau inilah kehendak "majoriti" negara kita maka ... no say no say lor?

Terkandas itu mesti ada sebab- sebabnya ... inilah tujuan nak memperbaiki apa yang kesilapan serta apa punca terkandas... supaya tidak berulang kesilapan ... ini kan pengajaran dan pembelajaran?

Di sini... selalunya berlaku silap orang lain... orang lain yang tanggung kesilapan si Polan inilah inilah inilah apa yang selau saya percaya di sini ... bukan apa yang you tahu tapi siapa yang u tahu... "Prihatin" namanya.. bullshit...

Tak apalah... biar sahaja apa yang berlaku namun saya tetap berusaha untuk bertanya sebab apa terkandas... biar orang kata saya "degil" namun pada saya ... biar tahu apa sebab terkandas daripada blurr diri shj.  Salam.



Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang