50%

Well... sekelip mata telah lalunya setengah tahun 2019 ya, cepat sangat kan?  Apa dah jadi? Apa yang belum jadi atau akan jadi ke?

Inilah persoalan yang terlintas dalam benak seseorang selagi adanya objektif hidup seseorang itu tak kira seseiapapun atau di mana pun, betul?

Hidup ini mencabar betul tetapi kebanyakan masa atau sentiasa rasa "susah" atau macam "tak tercapai" apa yang diidami sahaja ... ye ke? Kan? Sebenarnya jangan geloba atau tamak sangat ok... perlahan - lahan dan tetapkan objektif yang kecil namun pastikan ia akan tercapai maka akan rasa ok le... betul tak?

Perasaan pada diri sendiri seseorang itu harus dijaga atau dikawal dahulu baharulah menuju ke arah atau menghadapi masalah semasa yang tertimbul ok kalau tak... dah lah perasaan risau atau sedih pada diri ketika itu maka tak akan boleh menyelesai ataupun menghadapi masalah tersebut dengan berkesan oleh orang tersebut malah mungkin masalah tersebut akan menjadi- jadi pulak. Akibatnya tak gembira dan mengeluh hidup ini susah.... mana patut. Fren?









Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang