Nikmat dan khidmat

Nikmat adalah perasaan hasil sesuatu perubahan atau perkara yang berlaku seboleh- boleh baik punya! Betul? namun bila dapat nikmatnya kenalah khidmat balik atau memberi sedekah atau sebagainya. Betul?
Nikmat dan khidmat adalah penentu kepada kehandak dan perasaan seseorang manusia itu dan amalan seseoarang itu pada bila- bila masa saja.
Saya sedia berkhidmat dan senantiasa memberi khidmat yang sebaik mungkin apabila proses pengajaran dan pembelajaran berlaku sebab pada saya didik anak generasi baik apa jua bangsanya adalah suatu nikmat dan khidmat mesti seratus peratus baik punya kalau tak akan berdosa tahu?
Sudahlah, membebel tak menentu hala, kalau sudah ingin dan bercita- cita menjadi guru sejak muda muda lagi, inilah nikmatnya serta berkhidmat untuk apa jua organisasi yang seseoarng itu berada seperti kata pepatah: "Di mana bumi itu dipijak, di situ lah langit dijunjung" namun kalau boleh berilah peluang sikit untuk bernafas dengan segala sistem yang diujudkan khususnya "minoriti" tersebut ok?

Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang