Putusnya Silahtulrahim

 Fren,

Alkisahnya saya mempunyai 3 orang kawan baik yang memang suatu ketika sudah bersilahtulrahim seperti Ädik - beradik dan bekerja di tempat yang sama serta sama- sama berkhidmat untuk negara. Kami masih kekal berhubung antara satu sama lain melalui taliponserta ziarah menziarahi satu sama lain Tetapi...sekian hari ... perubahan serta telah berlaku pertukaran Ängin"nampaknya sebab pengaruh luar...

Sekian hari kami sudah makin "jauh"hubungan kekawan di mana perasaan macam seerat atau sehaluan dalam perbincangan Whatapp dan jarang bertalipon serta perpandangan yang amay berbeza sebab tetimbulnya perasaan syak wasangka atas pre text - HAK satu sama lain ... Hak bumi, hak beragama dominan serta hak berpolitik ... hak -  hak agama resmi dan lain lain macam bahang atau senario politik buat masakini mahupun masa seterusnya maka ... mula lerai atau putusnya silahtulrahim antara insan yang suatu ketika dulu memang rapat persehabatan yang disebabkan  tidak kira sangat namun sekarang ... TAK BOLEH ... Hak kena jaga dan terlupanya toleransi dah dah dah.

Sedih dan terasa "pilu"dan sedih akan berlakunya senario yang pada diri saya :kurang sihat"atau tak betul landasan bagi sesbuah negara yang bermasyarakat macam bangsa dan agama seperti Malaysia dan ini teramat menyedihkan insan macam saya yang kerdil di Tanah Air saya jua ini. Tak apa lah... kalu nak macam begitu seterusnya ... apa daya saya? terpulanglah terkesinsafan gut? Membibir sahaja ok 

Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang