Kerja yang Tak dihargai

Fren,

Lama dah tak coret blog I ini kerana pada I  selama ini "amat baik"  sahaja kehidupan iaitu samada baik tugasan resmi I mahupu hal - hal peribadi I namun .... dugaan belaku sebab baharu baharu ini iaitu... mentah- mentah didapati I dah terjurumus ke dalam suatu perasaan yang agar sedih kerana selama ini kerja atau tugas I yang Tak dihargai langsung...

Alkisahnya, I ditugas untuk menjagai, menaikkan kualiti serta nama baik organisasi yang I komited namun apabila berlakunya masalah seperti penarikan balik komputer sewaan organisasi I,  di mana komputer adalah sebenarnya "senjata" utama tugas resmi I itu dan keputusan yang diperolehi daripada pihak pentadbir atasan ialah:

I sendiri kena membeli komputer riba dengan peruntukan RM1500 sebagai "grant" I dan yang terlebih atas "poket sendiri" - Soal saya bukan setakat grant diberi itu tak mencukupi tetapi apa kata sebagai seorang yang menjalani tugas resmi masih perlu mengeluarkan modal duit sendiri untuk menjalani tugas resmi? Agak mustahir keadaan ini sebab jumlah grant yang akan diberi agar cukup tak untuk memperolehi satu komputer yang agar "up to date" ? I di dalam keadaan yang serba salah???

Pokok di sini ialah kenapa boleh berlaku sebegitu rupa organisasi I ini untuk membentaras "kerugian" atau ketaktentuan hala tuju khanya apabila berhubungan tentang "Perbelanjaan Berhemah" ini???

Tak apa le, nasib nasib sahaja , tak ada rezeki maka tak menjadi untuk kali ini... Sabar- sabar sahaja di dalam keadaan sebegini ok ok ok 

Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang