Fall back of Hari Guru

Fren,

Orang makin lama (makin berusia agaknya) akan menjadi seorang insan yang memang selalu mengenang kisah lama-- orang lama ok. ha ha ha. Alkisahnya, insan ini telah meninggalkan profesion guru selama 12 tahun yang lalu, cepatnya masa ini berlalu- tak kasi chance pun telah 12 tahun yang lepas ye. Namun insan ini masih terlibat di dalam bidang pelajaran tetapi di institusi lain saja... tak jauh mana cuma anak muridnya adalah mereka yang telah besar panjang yeah yeah apa itu? Anak muda le dan jangan salah interpret atau salah sangka ok!!!

Insan ini hanya tinggal 10 tahun lamanya untuk berkhidmat sebelum pencen wajib ok -- sekejap saja fren, 12 tahun pun telah sekelip mata lalu dah... apa kata 10 tahun akan datang saja! Walaubagaimanapun, insan ini senantiasa berharapan besar serta berpandangan jauh terhadap potensi sistem pelajaran negaranya yang kalau boleh biarlah konsisten serta lebih mengutamakan kualiti yang lebih tinggi serta saksama saja- Satu Malaysia slogannya yeh yeh yeh 

Insan ini akan berada "peluk" negara yang tercinta ini bersama kawan- kawan yang lain baik sebangsa mahupun tak sama anutan agama di Malaysia ok, harapan seperti itu bukan melampau tapi memadai kehidupan seharian di tanahair sendiri saja dan tak jauh ketinggalan dengan dunia luar sana. Apa lagi mahu? Tamak ke harapan macam itu sebagai seorang guru di Malaysia? 


Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang