Niat tolong, tapi salah lagi

Fren,

Niat baik nak tolong, tapi masih ditegur kerana "salah laku" yeh yeh yeh, namun kali ini teguran yang elok - melalui SMS dan bukan "surat tunjuk sebab" boleh terima le. Tapi ALAMATnya TAK NAK TOLONG lagi walau apa dan siapa sekali pun yeh! 

Ceritanya macam ini, pada suatu hari, mangsa (iaitu gua) tersekemuka dengan sebuah kereta "mewah" kenalan mangsa, ingat kawan le (just wanted to say Good morning), tapi bukan si tuan kereta yang bawa kereta mewah itu, sebaliknya seorang anak gadis- iaitu rupa-rupanya anak kepada kawan itu  dan si gadis itu mintak tolong Uncle ini untuk tap palang halangan supaya dia dapat berjumpa dengan emaknya - sebutan Si gadis berbunyi "Uncle, could you help me please because I want to see  my mum, I lupa bawa "tag" mum saya" sebagai seorang yang berjiwa ayah atau setakat manusia biasa dan kecil ini - saya pun sentuh dan bagi si gadis masuk je. Semerta itu I terima SMS yang sampai - tuduh saya "salah laku" kerana biar orang tak berkenaan masuk kawasan palang serta nasihat saya "jangan buat lagi lain kali"  TAK ADA LAIN KALI le, buat apa nak tolong ... TAK berbaloi le.

Walaubagaimanapun, I will judge it by myself and if it is relevance and genuine case, I still help too no matter whoever and whatever, nak tegur- tegur le ikut suka hati anda , asalkan bahagia.


Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang