Suspend -- Lost

Fren,

Bila seseorang itu nasib "Sheou" maka kurang le nasib, hari pertama saya pijak tanah LAOS- di Airport Wattay - Vientiene - Beg besar saya tak keluar atau tak sampai namanya - hilang!!. 
Mintak tolong kaunter - bermasalah bahasa di kaunter namun ditolak untuk berbincang dengan kaunter Air Asia di Wattay - tunggu lama dan akhirnya sempat buat laporan kehilangan - memberi nombor talipon - International Rooming serta nama hotel saya tinggal di situ ok tapi bila terjumpa Beg saya - pihak AirAsia tak talipon terus pada saya namun mereka talipon ke pihak urusetia konferensi - sibuk punya sibuk - hari terakhir baharu sempat pihak urusetia membawa saya untuk tuntut beg saya di Airport Wattay dan keesokan hari - balik kembali ke Malaysia - Syukur saja dapat balik beg saya.

Soalnya seperti berikut:
1. Stress tak tentu hala - kena beli baharu- baju kemeja. baju T dan seluar dalam serta yang lain . Saya adalah orang yang Tak pandai tawar- menawar - ini yang buat lebih stress namun syukur dan nasib baik kerana mintak tolong kawan - baik saya (Puan Nadiah)  baharu selesai atau buat masa itu.
2. Kenapa Air Asia tak hubungi terus pelanggan ida itu - biar saja dan setahu saya mereka harus hantar beg ke hotel saya sebab saya telah memberitahu nama hotel saya duduki semasa di situ- pening betul.
3. Konferensi telah lalu - baju T saja saya pakai untuk present paper- tak apa - sudah lalu kan?
4. Pokok masalah ini berlaku disebabkan "Pekerja kaunter Air Asia di LCCT itu" tak bubuh "Tag" pada beg besar saya maka tak dituruninya di Wattay - masalah kerja silap orang lain, saya yang menanggung stress di sana ok.

Comments

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang