Teaching Profession- decreasing male species

Hello fren? What's up man? - Kekurangan guru jantina laki-laki-dalam tempoh 20 tahun akan datang? Well... inilah "hot topic" now and saya sebenarnya ialah species ini yang pernah berkhidmat kat sekolah rendah, sekolah menengah dan kang kat Universiti naumn saya masih berjiwa dan berhati sebagai seorang guru ok.
Lelaki nak kerja yang mencabar? Mendidik anak orang lain, anak generasi baharu ini dianggap tak mencabar ke? Sorry wrong number unless you are a relax and do not border about ikrar untuk menjadi seorang guru ketika berikrar ok.
Menjadi guru tak dapat kemewahan ke? Betul and tak betul jua sebab pada saya ini, kalu orang business mampu berkereta besar, guru tururt berkereta jua tapi mungkin kancil macam saya gut tapi tetap berkaki jentera kan? Rumah orang lain mungkin Bungalo tapi teres pun jadilah asal dapat berteduh sekeluarga kan ok? hi hi hi
Mendidik manusia ini besar nikmatnya dan seronok bila lihat anak orang lain berjaya atas "didikan" diri, bukan nak tuntut sebab apabila kejayaan seseorang anak murid guru biasanya adalah berkongsi jasa antara ramai orang guru lain so masih ingat- ingat ikrar yang telah dilafaz ketika ingin menjadi seorang guru ok?
Akhir kata, saya tak kaya raya harta benda tapi saya rasa saya kaya raya ilmu,bakti, nikmat dan senang hati serta memang enjoy hidup sebagai seorang guru lelaki walaupun sekarang dalam IPT saja. Saya rasa mewah bila anak didikan saya suatu ketika dulu telah lebih berjaya atau setara dengan diri saya ok, itulah KPI gut yeh yeh yeh atau KRA ?

Comments

Anonymous said…
Hang out with happy folks your golden many years. Individuals who are discouraged or criticize at all times may dampen your spirits. You do not need to be dragged downward by them. While you are close to cheerful individuals, they are able to lift up your spirits and help remind you that lifestyle is full of delight and love. [url=http://www.x21w12w21.info]Matgjjmony[/url]

Popular posts from this blog

Where to go?

Hayati lirik lagu - Akulah Penyair

Orang yang suka menyusahkan orang